برای نصب آینه در اتاق خواب نباید هر جایی از دیوار که خالی باشد، آینه را نصب کنید. اگر هر محیط و خونه‌ایی که طراحی خوبی داشته‌ باشد، باید در آن از آینه استفاده کرده‌ باشد. به دلیل اینکه آینه وسعت‌ دهنده و نوربخش فضا می‌باشد. در واقع می‌توان گفت آینه عنصر تمام‌ کننده برای هر دکوراسیون منزل و حتی اتاق خواب می‌باشد.

آینه در اتاق خواب

مکان مناسب نصب آینه در اتاق خواب:

برای اینکه آینه مورد استفاده در اتاق خواب موجب آرامش و انرژی خوب فضا بشود باید در جا و مکان مناسب آن را نصب کرد. اگر به مطالب انرژی و فنگ شویی آینه علاقمند هستید خالی از لطف نیست که مقاله تاثیر آینه در فنگ شویی را مطالعه کنید تا دیدی جدی‌تر به آینه داشته باشید. چه بسا که از لحاظ فنگ شویی باعث ثروت هم می‌شود. حال به مکان های مناسب نصب آینه در اتاق خواب بپردازیم.

۱-نصب آینه پشت در ورودی یا در کمد:

اگر ارتفاع سقف اتاق شما کوتاه باشد و یا وسعت فضا اتاق خواب شما محدود است باید برای نصب آینه در اتاق خواب، از فضای پشت در اتاق خواب و یا در کمدها استفاده کنید. بهترین مدل آینه برای این فضا هم آینه های قدی می‌باشند.

۲-استفاده از آینه در کنار پنجره:

یکی از مکان‌هایی که بسیار مناسب است برای نصب آینه در اتاق خوب، کنار پنجره می‌باشد. به دلیل آنکه با این کار باعث می‌شوید که نور بیرون از منزل را به داخل اتاق خواب منعکس کنید. که این کار باعث وسعت فضا و روشنایی بیشتر در اتاق خواب می‌شود.

۳-نصب آینه بر روی دیوار پشت تخت:

آینه در اتاق خواب

از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مکان برای نصب آینه در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب می‌باشد. اگر آینه مورد نظر خود را در این مکان نصب کنید، در واقع یک نقطه کانونی برای اتاق خود تشکیل داده‌اید. این نقطه کانونی باعث جذابیت بیشتر اتاق خواب و جذب نگاه افراد می‌شود.

۴-قراردادن آینه روبه‌روی در ورودی اتاق خواب:

با این کار می‌توانید هنگام عبور و مرور از اتاق خواب به راحتی خود را تماشا کنید. برای نصب آینه در اتاق خواب در فضای ورودی اتاق خواب، باید حواس خود را جمع کنید و دقت بالایی داشته باشید که چه تصویری از بیرون اتاق خواب به داخل منعکس می‌شود. اگر قرار است که تصویر یک محیط شلخته و به‌هم ریخته را به داخل اتاق خواب منعکس کنید، از نصب آینه در این مکان خودداری کنید. چرا که باعث ایجاد انرژی منفی و حس ناخوشایند می‌شود.

۵-نصب چند آینه کنار هم بر روی دیوار:

بجای استفاده از یک آینه می‌توانید از دو یا چند آینه در کنار هم استفاده کنید. باید از نصب آینه در اتاق‌خواب علاوه بر زیبایی، کاربردهای دیگر هم داشته باشد. یکی از این دست کاربردها وسعت فضا و نوربخشی زیاد می‌باشد که با نصب چند آینه در اتاق خواب می‌توانید به راحتی از این مزیت آینه کنار یکدیگر در اتاق خواب‌خود بهره‌مند شوید.

۶-ایجاد نقطه کانونی با نصب آینه:

اگر بخواهید برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق خواب هوشمندانه عمل کنید باید با استفاده از نصب آینه در اتاق خواب، به موارد دیگری هم توجه داشته باشید، مثل: استفاده از قاب عکس در کنار آینه های نصب شده که یکی از عواملیست که باعث ایجاد نقطه کانونی در محیط شود تا درخشش و زیبایی نقطه کانونی کع ایجاد کردید چشم گیرتر شود.

۷-آینه کاری سقف اتاق خواب:

برای اینکه یک دکوراسیون متفاوت و چشم‌نواز داشته باشید می‌توانید، از تکنیک آینه‌کاری سقف استفاده کنید. که با این کار شما به راحتی نور اتاق خواب خود را چندین برابر افزایش می‌دهید.

۸- نصب نکردن آینه در روبه روی تخت خواب:

تنها یک مکانی که برای نصب‌ آینه در اتاق خواب مناسب نمی‌باشد، که آن مکان روبه‌روی تخت می‌باشد. حواس خود را جمع کنید که به هیچ عنوان از آینه در این مکان استفاده نکنید. طبق اصول و علم فنگشویی نباید آینه روبه‌روی تخت خواب نصب شود.

نکات بیشتر نصب آینه در اتاق خواب:

  • نکته اول: در کل می‌توان گفت که آینه باید در مکانی نصب شود که منبع نوری در اطرف آن باشد و بتواند نقش منعکس کننده نور را در اتاق خواب داشته باشد.
  • نکته دوم: هنگام خرید دقت داشته باشید که آینه‌ها تراش‌ خورده و شفاف با اشکال مهندسی، فانتزی و زیبا باشد، مانند آینه‌های دکوراتیو و آسان نصب که بهترین پیشنهاد برای نصب آینه در اتاق خواب می‌باشد. نا گفته نماند که آینه های نوردار یا آینه بک لایت یکی از پرطرفدار ترین آینه‌های حال حاضر بازار است که می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به محیط شما دهد. فقط قبل از خرید آینه بک لایت به نکاتی که در مورد آن گفته‌ایم توجه کنید؛ برای خواندن این نکات بر روی آینه بک لایت چیست کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.