آینه پلکسی چیست؟ این آینه جدیدا توانسته‌ است، طرفداران و علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. وجود این علاقه بخاطر ویژگی‌ های مختلف این آینه هستش که در این مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

 

نمونه‌ای از آینه پلکسی چیست

در این مطلب در مورد مطالب زیر صحبت خواهیم کرد:

  1. آینه پلکسی چیست؟
  2. ویژگی‌ های آینه‌ پلکسی
  3. تفاوت آینه‌ های پلکسی با آینه شیشه‌ایی

آینه پلکسی چیست؟

در ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که آینه‌ های شیشه‌ایی همان آینه‌هایی هستند که اکثرا منزل خود داریم و از جنس شیشه می‌باشد. مواد اصلی ساخت آینه، شیشه می‌باشد اما وجود روکش جیوه نیترات نقره و جیوه نیترات آلمینیوم، در یک سمت شیشه باعث می‌شود که شیشه خاصیت آینه‌ایی داشته باشد. آینه پلکسی، ورقی از جنس پلاستیک می‌باشد، که اختراع آن باعث تحولی بزرگ در دنیای دکوراسیون و ساختمان شده‌ است. پلکسی نیز با نام‌های مختلفی مانند: ورق آکریلیک، طلق شفاف و حتی با نام علمی آن یعنی پلی متیل متاکریلات شناخته می‌شود.

ویژگی‌ های آینه‌ پلکسی:

ویژگی آینه پلکسی چیست

ورق پلکسی در واقع نوعی ترموپلاستیک هستند. ترموپلاستیک نوعی پلیمر می‌باشد که در برابر حرارت بدون تغییر شیمیایی فقط ذوب می‌شوند. ورق‌های پلکسی از جنس پلاستیک بوده و بسیار کاربردی می‌باشند. این نوع ورقه‌ها انعطاف پذیری مناسبی دارند، اما نمی‌توان گفت به طور کامل نرم می‌باشند. جنس ورقه‌های پلکسی کمی خشک است و در برابر فشار بیش از حد، امکان شکنندگی برای آن‌ها وجود دارد. وزن ورقه‌های پلکسی بسیار سبک بوده و قابلیت شکل پذیری و حکاکی، مخصوصا با لیزر را دارند. که این ویژگی بسیار جذاب و کاربردی، باعث تولید انواع آینه در شکل و سیاق‌های مختلف شده‌ است.

تفاوت آینه‌ شیشه‌ایی و آینه پلکسی:

اصلی‌ترین تفاوت این دو مدل آینه، تنها در جنس ورق آن‌ها می‌باشد. که آینه‌ پلکسی از جنس ورق‌ پلکسی و آینه‌ شیشه‌ایی از جنس شیشه می‌باشد. آینه پلکسی‌ گلاس، از ورق‌های‌ پلکسی به علاوه جیوه تشکیل می‌شوند. وجود همین جیوه در پشت ورق‌ پلکسی به آن خاصیت آینه بودن را می‌دهد. اما تفاوت‌های عمده و بارز بین آن‌ها موارد زیر می‌باشد:

آینه پلکسی چیست

  1. وزن کم‌تر آینه‌های پلکسی نسبت به آینه‌های شیشه
  2. آینه‌ پلکسی در برابر شکسته‌ شدن مقاومت بیشتری دارند.
  3. قیمت آینه پلکسی بالاتر می‌باشد.
  4. انعطاف پذیری بیشتر آینه‌ پلکسی نسبت به نوع شیشه‌ایی آن
  5. امکان برش در شکل‌های مختلف آینه‌ پلکسی
  6. آینه‌های شیشه‌ایی نسبت به آینه پلکسی شفاف‌تر بوده
  7. ایمنی آینه پلکسی نسبت به شیشه‌ایی بیشتر است (از نظر خطر شکستگی)

در جمع‌بندی آخر:

آینه پلکسی نسبت به  نوع شیشه‌ایی آن ممکن است که طرح‌های بیشتری داشته باشند اما هیچ وقت نتوانسته‌اند که جای آینه‌های شیشه‌ایی را بگیرند. آینه‌ های شیشه‌ایی کاملا شفاف‌ بوده که این شفافیت بالا باعث زیبایی بی‌نظیر آن شده‌است. امروزه با تولید آینه‌های دکوراتیو و آسان نصب شیشه‌ایی می‌توان گفت که دیگر آینه‌های پلکسی در بازار جایگاهی ندارند. و همچنان آینه شیشه‌ایی با طرح‌های جدید که توسط مجموعه آسان نصب (هلدینگ مه جام شیشه) تولید‌‌ شده‌اند طرفداران بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.