دکوراسیون مغازه بعد از محصولات و خدمات ارائه‌ شده، یکی از مهم‌ترین عوامل در فروش بیشتر و برتری داشتن یک کسب و کار می‌باشد. دکور مغازه یا محل کسب شما، تصویری از کسب و کار شما است، که می‌تواند باعث جذب مشتری گردد. دکور و ویترین مغازه، نشان دهنده‌ی برند شما است و می‌توان گفت، اولین تبلیغ برای کسب و کار شما است.  تجربه نشان داده‌است که نیمی از مردم در همان ابتدا با توجه به ویترین و دکوراسیون مغازه، تصمیم به خرید از یک مغازه می‌گیرند. پس باید از این موضوع به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و یک دکوراسیون مناسب که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند، برای ویترین مغازه‌ یا کسب و کار خود انتخاب کنید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا با یک دکوراسیون مناسب، تاثیر مثبت بر روی مخاطبین خود بگذارید.

دکوراسیون مغازه

با داشتن یک سبک دکوراسیون برای کسب و کار خود، در واقع هم به خودتان و هم به مشتریان احترام گذاشته‌اید. امروزه مردم برای انجام هر کاری به دنبال احترام هستند. حتما شنیده‌اید که یکی از راه‌های تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان می‌باشد و به طور عامیانه‌تر “مشتری، مشتری می‌آورد”. زمانیکه مشتری به مغازه شما وارد می‌شود، اگر با یک دیزاین زیبا مواجه‌ شود و حتی اگر خرید نکند، به طور قطع دکور مغازه در ذهن مشتری نقش می‌بندد و این باعث می‌شود از مغازه شما، در حضور دیگران به نیکی یاد کند. وجود همین تعریف از دکور شما باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری جذب شودند.

۱-ویترین اصلی مغازه باید دکوری منظم و هدفمند داشته باشد:

به طور کلی هم ویترین و هم نحوه چیدمان و قفسه‌بندی برای محصولات، باید به گونه‌ایی باشد که در عین جلب توجه و زیبایی، باعث شلوغی بصری مغازه نشود. در واقع دکوراسیون مغازه باید به صورتی باشد که مشتری با نگاه اول به ویترین مغازه، دچار سردرگمی نشود و بتواند تشخیص دهد شما چه خدمات و چه کالایی ارائه می‌دهید. با انتخاب دکور مغازه شلوغ و پر از رنگ، اجازه دیده‌ شدن محصولات و کالاها را از مشتری گرفته‌اید و این نتیجه منفی برای شما دربر خواهد داشت.

 ۲-انتخاب یک پس‌زمینه مناسب:

استفاده از یک پس‌زمینه مناسب مانند کاغذدیواری، دیوارپوش، آینه دکوراتیو و… باعث درخشان‌تر و برجسته‌تر نشان دادن محصولات و کالاهای شما و همین‌طور باعث تمرکز بیشتر دید مشتری می‌‌شود.

آینه آسان نصب چشم در دکوراسیون مغازه

۳-ایجاد نقطه کانونی و یا یک دیوار متفاوت:

با ایجاد یک نقطه کانونی برای مغازه می‌توانید مشتریان را به مغاز خود جهت دیدن دکوراسیون مغازه راهی کیند. به عنوان مثال یک راه کم هزینه و بسیار شیک برای پس زمینه مغازه، استفاده از آینه‌ می‌باشد. این کار هم می‌تواند به صورت آینه‌کاری کامل یک دیوار و هم می‌تواند با یک آینه دکوراتیو بسیار زیبا پیاده‌ سازی شود. (خالی از لطف نیست که تاثیر آینه در فنگ‌ شویی و افزایش ثروت را بدانید) برای انتخاب آینه باید دقت کنید، که یک آینه باکیفیت و متناسب با حرفه کاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده عینک هستید، برای دکور مغازه عینک فروشی خود می‌توانید یک آینه با طرح چشم خریداری کنید. که بسیار دکوراسیون مغازه را خاص و شیک می‌کند.

و یا اگر محصولی مانند اسباب بازی و سیسمونی ارائه می‌دهید، برای دکور مغازه سیسمونی فروشی خود از آینه‌هایی با طرح های کودکانه و شخصیت‌های کارتونی استفاده کنید (برای دیدن تمامی نمونه آینه‌ها می‌توانید بر روی آن‌ها کلیک کنید). آینه به دلیل اینکه یک محصول سفارشی سازی می‌باشد، شما به راحتی می‌توانید برای دکور مغازه متناسب با حرفه شغلی خود سفارش ساخت آینه دهید. مثلا برای مزون‌های لباس عروس ‌می‌توانید از آینه پرنسس استفاده کنید. برای سفارش آینه مرتبط با حرفه شغلی خود از طراحی تا اجرا کار خود را به آسان نصب بسپارید.

۴-نورپردازی مناسب:

نورپردازی هوشمندانه می‌تواند در تصویرسازی کالا بر ذهن مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. بهترین و موثرترین کار برای جلب توجه و تاکید بر روی محصولات (حتی یک سری اقلام خاص) تغییر در نورپردازی می‌باشد.

دکوراسیون مغازه

۵-بزرگنمایی با استفاده از آینه:

یکی از ترفندهای بسیار مناسب، استفاده از آینه‌های بزرگ قدی است. استفاده از آینه یک پیشنهاد لازم و ضروری برای هر سبک و کاری می‌باشد، حتی اگر کمبود فضا دارید می‌توانید روی قفسه‌ها و بین قفسه‌ها را آینه‌کاری کنید.

۶-انتخاب هوشمندانه مسیر حرکت مشتری:

برای آنکه مشتری به راحتی همه‌ی محصولات و کالاهای فروشگاه را ببیند، باید برای آن به صورت هوشمندانه یک مسیر حرکت تعیین نمایید. در این مورد می‌توانید از چیدمان درست قفسه‌ها و رگال‌ها استفاده کنید.

۷-استفاده از موسیقی:

اگر دکور مغازه شما جذاب باشد و همچنین یک موسیقی مناسب در محیط پخش شود، توجه مشتری را به راحتی می‌توانید به مغازه خود جلب کنید. تجربه و تحقیقات نشان‌داده‌ است، که پخش موسیقی در مغازه تاثیر مثبت و مستقیم بر رفتار افراد هنگام خرید دارد.

۸-اجناس و محصولات خود را به صورت عمودی چیدمان کنید:

اگر فضای مغازه شما کوچک است برای استفاده بهینه از فضا و دکور مغازه بهتر است چیدمان وسایل به صورت عمودی باشد.

در جمع بندی آخر:

حتما که در بالاتر اشاره کردیم، دکوراسیون مغازه بعد از محصولات و خدمات ارئه‌شده، یکی از مهم‌ترین عوامل در فروش بیشتر و بهتر یک کسب و کار می‌باشد. پس بهتر است یک دکوراسیون هوشمند و زیبا برای کسب و کار خود داشته باشید. نکته مورد توجه: یک پیشنهاد ضرورری برای هر دکوراسیونی، استفاده از آینه می‌باشد. برای خریدی مطمئن و با ضمانت‌نامه و حتی سفارش آینه‌های سفارشی مناسب با حرفه کسب و کار خود می‌توانید از آسان نصب با تجربه‌ای ۳۰ ساله در این زمینه کمک بگیرید.

 

2 دیدگاه برای “از دکوراسیون مغازه تا فروش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.