حتما براتون پیش‌اومده که هنگام تمیز کردن آینه، کلافه شده‌باشید. چون به اون صورت که دلتون میخواد برق نمیوفته و تمیز نمیشه. حالا اگر دوست دارید آینه منزلتون حسابی تمیز بشود؛ و به قول معروف برق بیفتد، ۸ نکته طلایی برای برق انداختن آینه که تو این مطلب بهتون گفتیم را اجرا کنید.

برق انداختن اینه با 8 نکته طلایی

نکات مهم برای تمیز کردن آینه

آینه تمیز، بسیار بر روی زیبایی و تمیزی محیط تاثیر گذار است و باعث جلوه بیشتر محیط می‌شود؛ آینه‌هایی که در محیط مرطوب مانند سرویس بهداشتی و یا حمام هستند، به دلیل بخار آب و رطوبت موجود به مرور بر روی آینه رسوب تشکیل می‌شود. که برای تمیزکردن و از بین‌بردن این رسوبات باید از محلول و دستمال مناسبی استفاده نمود. برای تمیز کردن آینه باید به چند نکته کاربردی و مهم توجه کرد، مثلا: باید بدانید از چه جنس پارچه‌ایی یا از چه محلولی استفاده کنید.

۱-دستمال بدون پرز و لطیف:

بهترین دستمال‌ها برای پاک کردن آینه دستمال‌های بدون پرز و کاملا نرم و لطیف می‌باشد. این دستمال‌ها با نام های میکروفایبر شناخته‌شده‌اند. استفاده از یک دستمال خوب به همراه محلول شوینده مناسب کار شما را برای تمیز کردن آینه بسیار راحت می‌کند. اگر دستمالی که برای تمیزی آینه‌ها از آن استفاده می‌کنید؛ پرز داشته باشند، باعث می‌شود بعد از پاک کردن آینه بر روی آن پرز بشیند.

۲-استفاده از روزنامه:

حتما برای شما پیش‌‌آمده که هنگام رد شدن از جلو مغازه‌ها دیده‌‌باشید، مغازه‌دار با یک روزنامه مچاله‌ در حال تمیز کردن آینه یا شیشه‌های ویترین باشد. یک راه قدیمی و تضمینی برای تمیز کردن آینه استفاده از روزنامه به همراه یک محلول خوب می‌باشد.

۳-استفاده از پنبه و الکل:

برق انداختن آینه با 8 نکته طلایی

برای تمیزی زیاد و برق‌انداختن آینه‌ها در صورت وجود لکه‌های چرب و لکه‌هایی مثل خمیر دندان بهتر است یک پنبه را به الکل آغشته‌ کنید و بر روی لکه‌ها بکشید. تا به صورت کامل تمیز شوند. همچنین اگر گوشه‌های آینه، لکه دارند و یا رسوب دارند که به راحتی با دستمال یا پنبه تمیز نمی‌شوند را، می‌توانید از یک مسواک یا گوش پاک کن آغشته‌شده به الکل استفاده کنید؛ بعد از تمیز کردن لکه‌ها می‌توانید با اسپری کردن آب به آینه و با یک دستمال مناسب و یا با روزنامه حسابی آینه را برق بندازید.

۴-به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده نکنید:

دستمال کاغذی به دلیل داشتن پرز زیاد برای تمیز کردن آینه اصلا گزینه مناسبی نمی‌باشد. فقط شما را بیشتر کلافه می‌کند و ظاهر بدی به آینه شما می‌دهد.

** در نهایت یک نکته تکمیلی برای اینکه آینه برق افتاده و زیبا داشته باشید برای شما بازگو می‌کنیم**

۵-پاک کردن آینه با سرکه:

سرکه به دلیل داشتن خاصیت اسیدی‌، می‌تواند یک نمونه‌ پاک‌کننده بسیار خوب برای آینه و شیشه باشد؛ و همچنین سرکه مثل پاک‌کننده‌های شیمیایی دارای ترکیبات صابونی نیست، بعد از تمیز کاری، اثری از خود به جا نمی‌گذارد. برای تمیز کردن لکه آینه با سرکه، می‌توانید ترکیب زیر را در یک بطری اسپری آماده‌کنید:

  • نصف پیمانه آب مقطر ( یا آب‌جوشیده که دارای املاح اضافه نباشد)
  • نصف فنجان سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

این ترکیب را بر روی آینه اسپری‌کرده و با یک دستمال میکروفایبر یا مقداری روزنامه آن را پاک کنید.

۶-تمیزی آینه با نوشابه:

حتما به گوشتان خورده است که نوشابه یک محلول تمیزکننده برای سرویس بهداشتی می‌باشد، چون نوشابه خاصیت اسیدی دارد. با نوشابه می‌توانید جرم‌های روی سطوح سرویس بهداشتی را از بین ببرید، پس تمیز کردن و برق انداختن آینه برای نوشیدنی نوشابه کار راحتی می‌باشد. فقط نکته‌ای که بهتر است رعایت کنید، هنگام استفاده از نوشابه برای تمیز کردن آینه بهتر است آن را با مقداری آب مخلوط نمایید.

۷-استفاده از استون برای پاک کردن لکه های رنگی:

اگر بر روی آینه یا شیشه منزل شما لکه‌ایی مانند لکه لاک یا هر چیز دیگری مثل آن پاشیده شده‌ باشد، می‌توانید از استون برای پاک‌کردن آن قسمت استفاده کنید.

۸-چای دم کرده غلیظ باعث برق افتادن سطح آینه می‌‌شود:

استفاده از چای سنگین یا به اصطلاح غلیظ یک راه هوشمندانه دیگر برای تمیز کردن آینه می‌باشد. یک فنجان چای غلیظ فراهم کنید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را روی آینه اسپری کنید و با دستمال مناسب آن را پاک کنید.

نکته تکمیلی:

  1. بعد از، از بین‌بردن لکه‌ها با هر محلولی که در بالا گفتیم بهتر است در آخر آب را بر روی آینه اسپری‌کرده و بعد با دستمال و یا روزنامه آن را خشک کنید.
  2. همچنین قبل از اتمام لکه زدایی بهتر است از دور و نزدیک و زوایای مختلف گوشه های آینه را بررسی‌کنید تا کاملا تمیز شده‌باشند.
  3. برای تمیزی گوشه‌ها هم همانطور که در بالا گفتیم بهتر است، از گوش پاک‌‌ کن آغشته‌به هر محلولی استفاده‌ کنید.

نکات بالا که گفته‌شد؛ برای انتخاب محلول و دستمال مناسب می‌باشد. یک موضوع مهم دیگر که به لک‌ نیوفتادن آینه هنگام تمیز کردن آن کمک می‌کند، طرز‌کشیدن دستمال بر روی آینه می‌باشد.

نحوه‌کشیدن دستمال بر روی آینه:

برخی از افراد گمان می‌کنند که برای تمیز کردن آینه باید از حرکت دورانی استفاده کنند. اما این الگو، انتخاب غلطی است. برای تمیزی آینه باید از حرکت «S» مانند استفاده کنید و تمیزکاری را از بالا به پایین انجام دهید. وقتی کار تمیز کردن آينه به اتمام رسید، شاید از رو‌به‌رو تمیز به نظر برسد. بهتر است به نقطه دورتری بروید و از زوایای مختلف آن را بررسی کنید تا لکه های آینه از چشم نیافتاده باشند.

در جمع بندی آخر:

تمیز کردن آینه و برق انداختن آن‌ها به زیبایی و جلوه بیشتر دیزاین منزل شما کمک می‌کند. برای اینکه همیشه آینه تمیز داشته باشید بهتر است از موارد بالا که حتما در هر منزلی پیدا می‌شود استفاده کنید. یک نکته اساسی و مهم که در بالاتر قول آن را بهتون دادیم خرید یک آینه با کیفیت می‌باشد. یعنی شما هرچقدر آینه خود را با هر روشی تمیز کنید، اگر کیفیت آن مطلوب نباشد فایده ندارد. چون در ساخت آینه بی‌کیفیت از مواد اولیه با‌کیفیتی استفاده نشده است. برای اینکه یک آینه با کیفیت بالا بخرید، می‌توانید مقاله ویژگی آینه با کیفیت عالی را مطالعه نمایید و بعد خرید خود را انجام دهید. نا گفته نماند که در فروشگاه آسان نصب می‌توانید بهترین آینه موجود در بازار را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.