پاک کردن خط و خش شیشه و آینه با ۳ راهکار ساده، فقط ۶۰ ثانیه از شما وقت می‌گیرد. اگر شما هم از ظاهر ناخوشایندی که شیشه و آینه منزل شما بر اثر خط و خش به خود‌گرفته است خسته شدید. در این مطلب همراه ما باشید تا با ۳ راهکار ساده در ۶۰ ثانیه، شیشه و آینه منزل خود را از هر گونه خط و خش‌ پاک کنید.

پاک کردن خط و خش شیشه و آینه

خط و خش اغلب به دلیل کشیده‌شدن اجسام روی شیشه یا آینه به وجود می‌آیند. این خطوط اگر چه باعث افت کیفیت نمی‌شوند اما از ظاهر و زیبایی شیشه کم می‌کنند. مخصوصا اگر بروی آینه دکوری مانند آینه دکوراتیو، خط‌ بیفتد، نه‌ تنها زیبایی ظاهری از بین می‌رود، بلکه باعث کاهش کیفیت تصویر هم می‌شود. بهترین گزینه برای پاک کردن خط و خش شیشه و آینه استفاده از پولیش‌های صنعتی می‌باشد. ولی در کنار پولیش‌های صنعتی که با دستگاه‌های خاص، خط و خش شیشه را پاک می‌کنند، ترفندهای خانگی نیز پاسخگوی شما در زمینه از بین‌بردن خط و خش از روی میز شیشه‌ای و آینه خواهندبود. تعداد زیادی روش‌های خانگی برای پاک کردن خط و خش شیشه و آینه وجود دارد. که در اینجا قرار است بهترین آن‌ها را به شما بگوییم.

روش از بین‌ بردن خط و خش شیشه و آینه:

در ابتدای کار برای از بین‌بردن هرگونه خط و خش بر روی شیشه و آینه باید، سطح روی آن را از هر گونه کثیفی، با استفاده از یک دستمال مناسب پاک کنید. حواس خود را جمع کنید که اگر با روش مناسب شیشه و آینه‌ منزل خود را تمیز نکنید، ممکن است خودتان باعث به وجودآمدن خط و خش بر روی آن‌ها شوید. پس برای اینکه بدانید بهترین روش برای تمیز کردن آینه، چه روشی می‌باشد، مقاله نحوه تمیز کردن آینه را مطالعه نمایید. حال بعد از تمیز کردن سطح آینه و شیشه، وقت آن است که سراغ روش‌های خانگی پاک کردن خط و خش شیشه و آینه بروید. فقط یک نکته مهم است قبل از همه چیز بدانید که این روش‌ها برای شیشه‌ها و آینه‌های سفید و به اصطلاح بی رنگ ماسب می‌باشد.

پاک کردن خط و خش شیشه و آینه با خمیر دندان

۱-استفاده از خمیر دندان به صورت پولیش کاری:

پولیش‌کاری یک اصطلاح است که در زمان براق کردن یا ازبین‌بردن زبری‌های سطوح مختلف به کار گرفته‌می‌شود. عمل پولیش‌کاری یک فرایند ترمیمی است و برای جلوگیری از خسارات بیشتر به اجسام کاربرد دارد. پولیش نیز ماده‌ای است که برای از بین‌بردن زبری یا براق کردن سطوح آسیب‌دیده، استفاده می‌شود. حال در این روش قرار است با استفاده از خمیر دندان عمل پولیش کاری را انجام دهیم.

بر روی دستمال مناسب مانند دستمال‌های میکروفایبر، مقداری خمیر دندان بریزید. بهتر است از خمیر دندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین هستند، استفاده کنید. خمیر دندان ماده‌ای مناسب برای پولیش‌ کاری است، به شرط آنکه مقدار زیادی استفاده نشود. سپس دستمال را در محدوده خط و خش‌ها بکشید و این عمل را برای ۳۰ ثانیه تکرار کنید. هنگام به حرکت دراوردن دستمال بر روی خط و خش‌ها توجه‌ کنید حرکت دست، دایره‌ایی و بدون فشار اضافه باشد. در اینجا منظور از فشار اضافه، نیروی دست برای تمیزی بیشتر است. زیرا نیروی اضافی موجب نفوذ الیاف در خش‌ها می‌شود و پولیش‌‌کاری را مشکل می‌کند.

اگر احساس می‌کنید هنوز خش روی میز باقی‌مانده است، مقداری دیگر خمیر دندان روی دستمال قراردهید و دوباره برای از بین‌بردن خط و خش میز شیشه‌‌ای آن را استفاده کنید. بعد از این‌که خط و خش پاک شد، با دستمال دیگری (دستمال نانو یا میکروفایبر) روی میز را تمیز کنید؛ این کار باعث درخشندگی بیشتر میز شیشه‌ای یا آینه دکورایتو می‌شود. برای تمیزکاری از یک دستمال خشک استفاده‌کنید که توصیه ما به شما استفاده از دستمال نانو است، زیرا این دستمال هیچ‌گونه خشی بر روی میز نمی‌اندازد.

۲-رفع خط و خش شیشه با پاک‌کننده لاک ناخن(استون):

پاک کننده لاک ناخن، یکی دیگر از وسایلی است که با آن می‌توان خط و خش را از روی میز محو کرد، استون به راحتی در تمام داروخانه‌ها و مغازه‌ها یافت می‌شود. بهتر است برای محو کردن خط و خش با این روش از شیشه استون استفاده کنید و از پدهای استون موجود در بازار استفاده نکنید. به دلیل آنکه میزان استون روی پدها کم است و خط و خش بر روی شیشه را از بین نمی‌برد.

مانند تمامی روش‌ها، ابتدا با یک دستمال تمیز که بهتر است از جنس میکروفایبر باشد، شیشه را تمیز کنید. برای آغشته کردن و پاک‌ کردن میز با استون نیاز به یک قلمو است که از اپلیکاتور لاک ناخن می‌توانید استفاده کنید. مقداری از استون را بر روی خط و خش‌ها بکشید و بعد صبر کنید تا خشک شود. و در نهایت با دستمال میکروفایبر استون را از روی میز پاک کنید.

پاک کردن خط و خش شیشه و آینه با جوش شیرین

۳-محو کردن خط و خش میز شیشه‌ای با جوش شیرین:

استفاده از جوش شیرین یک راه حل بسیار کاربردی و عالی می‌باشد. جوش‌ شیرین یک ماده قلیایی است که برای پاک کردن خط و خش‌ها از روی شیشه و آینه بسیار مفید است. معمولا دلیل ایجاد خط و خش‌ها بر روی شیشه و آینه، اسیدی شدن آن می‌باشد.  مایعاتی مانند آبمیوه‌ها و دیگر مواردی که خصیت اسیدی دارند، باعث ایجاد خش روی شیشه و یا آینه می‌شوند. برای همین مواد قلیایی می‌توانند خط و خش‌های اسیدی را از بین ببرند. برای استفاده از جوش ‌شرین بهتر است به ترتیب زیر عمل کنید.

مراحل استفاده جوش شیرین در پاک سازی:

  1. ابتدا با یک دستمال تمیز (میکروفایبر)، کثیفی روی میز را به صورت کامل پاک کنید. هیچ‌ گونه کثیفی شامل گردوغبار یا ذرات خوراکی، نباید روی میز باقی بماند. اگر چنین کاری انجام نشود کثیفی‌ها در زمان تمیزکاری بین خط و خش قرار خواهند گرفت و در هنگام محو کردن خط و خش شیشه و آینه، مجدد باعث خط افتادن خواهند شد.
  2. در مرحله بعد باید محلول ترکیبی جوش شیرین و آب را تهیه کنید. که برای تهیه این ترکیب باید یک ماده‌ی خمیری شکل به دست‌آورید. پس هنگام ترکیب آب و جوش شیرین حواس خود را جمع کنید که بیش از حد رقیق نشود.
  3. حال وقت آن است که خط و  خش‌ها را از بین ببرید. یک دستمال میکروفایبر بردارید. سپس دستمال را به دور انگشت خود گرفته و درون ظرف بزنید و خمیر را بردارید. این کار برای آن است که مقدار زیادی از خمیر را برندارید. دقت کنید آغشته کردن سطح شیشه به مقدار زیاد جوش‌شیرین، باعث از بین رفتن بیشتر شیشه می‌شود.
  4. بعد از آنکه مقداری خمیر بروی دستمال گذاشته، دستمال خمیری را برای ۳۰ ثانیه روی شیشه و آینه بکشید و این کار را چند بار تکرار کنید.
  5. باید کمی صبر کنید تا محلول خمیری خشک شود. سپس با یک دستمال میکروفایبر خمیر را از روی میز بردارید.
  6. اکنون به دقت نگاه کنید که آیا خط و خش از بین‌رفته یا خیر. اگر احساس کردید خط و خش بعد از انجام کار های بالا از روی شیشه میز پاک نشده‌است بعد از مدتی، مجدد خط و خش را با استفاده از ترکیب تهیه‌شده بالا که پیشتر گفتیم را روی شیشه انجام دهید تا خط و خش تا جای ممکن از روی شیشه محو شود.
  7. بعد از برداشتن خمیر از روی سطح، با یک دستمال نانو یا یک دستمال مناسب، سطح مورد نظر را تمیز کنید.

در جمع بندی آخر:

تمام روش‌های گفته‌شده، تجربی می‌باشد و بهتر است قبل از تست کردن بر روی یک گوشه کوچک شیشه یا آینه امتحان کنید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید که توانسته‌اید با آن خط و خش های روی شیشه و آینه را پاک کنید در پایین صفحه نظرات خود را به اشتراک بگدارید تا دیگر اعضا هم از تجربیات شما بهره کامل را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.