شیشه رنگی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین متریال‌هایی است که در طراحی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیشه‌های رنگی با توجه به داشتن رنگ بندی مختلف و جذاب، جلوه‌ایی ویژه و چشم اندازی رویایی به دکوراسیون منازل می‌دهد. در ابتدا به توضیحی کوتاه از شیشه‌های رنگی می‌پردازیم. و در جلوتر به کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی و نحوه استفاده از آن را با ایده‌هایی جذاب توضیح می‌دهیم.

شیشه رنگی

همانطور که می‌دانید در ایران سبک دکوراسیون سنتی بسیار رواج داشته است. این علاقه به سبک دکوراسیون سنتی به صورتی است که افراد امروزه هم حتی با مدرن تر شدن سبک دکوراسیون منازل، یک قسمت از محیط منزلشان را به سبک دکوراسیون سنتی، دیزاین می‌کنند. با گذشت زمان و  پیشرفت صنایع شیشه، شیشه رنگی در طرح‌های مدرن با مدل‌های متعدد و بسیار شیک طراحی و تولید شدند، به گونه‌ایی که در حال حاضر از شیشه‌های رنگی سنتی در خانه‌های که طراحی دکوراسیون به شیوه مدرن دارند، استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع از شیشه بر روی عبارت “شیشه‌های رنگی” کلیک کنید تا به طور کامل در مورد این محصول اطلاعات داشته باشید.

دکوراسیون داخلی با شیشه رنگی و نقش آن در دکوراسیون

شیشه‌های رنگی بدلیل تنوع رنگی زیاد و جذابی که دارند طرفداران زیادی دارند. مهم ترین دلیل محبوبیت شیشه‌های رنگی، نقش زیبای آن‌هاست که با عبور نور از شیشه در فضای مورد نظر ایجاد می‌شود و بسیار خیره کننده و منحصر به فرد است. افراد بسیاری علاقمند به وجود این نور و نقش در منزلشان هستند. که با استفاده از پنجره شیشه‌ایی رنگی این کار را انجام می‌دهند. شیشه‌های رنگی به دلیل گستره‌ی رنگی زیادی که دارند باعث کاربردی تر شدن این شیشه‌ها در منازل و حتی مکان‌های عمومی و سنتی می‌شوند. شیشه رنگی عنصری فراتر از دکوراسیون است. می‌توانید در پنهان کردن زشتی‌ها، ورود نور زیبا و لازم در منزل و دیگر اهداف از آن استفاده کنید. شیشه‌های رنگی قابلیت تکمیل کردن نمای داخلی و خارجی ساختمان را نیز دارا هستند.

در ادامه در مورد کاربردهای این مدل شیشه در دکوراسیون داخلی و بیرونی بیشتر صحبت می‌کنیم:

کاربردهای شیشه رنگی در دکوراسیون

۱-استفاده از شیشه رنگی به جای دیوار بیرونی:

مهم نیست دکوراسیون انتخابی شما مدرن باشد یا نباشد، یکی از خارق العاده ترین موارد استفاده از شیشه رنگی به عنوان نمای بیرونی است که در حقیقت فضای داخلی را نیز دگرگون می‌کند. این شیشه های جذاب با عبور نور از خودشان نمایی خیره کننده و استثنایی به فضای داخلی می‌دهند. در نتیجه اگر جز همان افرادی هستید که به وجود نورهای رنگی و جذاب در منزلتان علاقه دارید، این بهترین پیشنهاد برای شما می‌باشد.

۲- به کار بردن بلوک‌های شیشه‌ایی رنگی در دکوراسیون:

یکی از جذاب ترین محصولات تولید شده از شیشه‌های رنگی، بلوک شیشه‌ایی می‌باشد. این بلوک ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند میزان امنیت محیطی را افزایش می‌دهند. کاربرد بلوک‌های رنگی در دکوراسیون داخلی بسیار بالا است و محدود به یک بخش و یا المان خاص نمی‌شود. شما می‌توانید یک دیوار از منزلتان را انتخاب کنید و با توجه به عکس بالا با هر رنگ از شیشه آن را دیزاین کنید.

۳- ساخت پنجره های جذاب و رنگی:

استفاده از این مدل شیشه در پنجره‌ها از زمان‌های گذشته در ایران مرسوم بوده است و یک امر جدید محسوب نمی‌شود. اگر شما از این مدل شیشه در پنجره‌های منزلتان استفاده کنید، به خصوص پنجره‌های اتاق خواب، زمانی که از پشت آن نور به داخل می‌تابد، هاله‌ایی از رنگ‌های مختلف فضای اتاق شما را پر می‌کند. که با پیاده سازی این ایده می‌توانید یک فضای شگفت انگیز ایجاد کنید.

۴- استفاده از شیشه رنگی در سقف:

سقف ها یکی از بخش هایی هستند که طراحی زیبای آن ها تاثیر زیادی در دکوراسیون کلی هر محیطی دارد. از این رو سقف را که وسعت زیادی در دکوراسیون منزل را به خود اختصاص می‌دهد، با روش‌های مختلف مانند گچ بری ، آینه کاری، کناف کاری و غیره دیزاین می‌کنند. یک ایده برای استفاده از این مدل شیشه، تزئین سقف محیط می‌باشد. این ایده برای منازل ویلایی، مراکز خرید، رستوان‌ها ، کافی شاپ‌ها و غیره بسیار مناسب می‌باشد.

۵- دیزاین سرویس بهداشتی با شیشه رنگی:

حتما برایتان پیش آمده که عکس‌های دکوراسیون سرویس بهداشتی را دیده باشید و از نحوه دکوراسیون و دیزاین آن خوشتان آمده باشد. یکی از نقاط مشترک در تمامی این عکس‌ها استفاده از شیشه‌های رنگی در جدا سازی فضای حمام می‌باشد. شما با استفاده از شیشه‌های رنگی در سرویس بهداشتی می‌توانید استفاده بهینه‌ها از فضا داشته باشید و همچنین با توجه به تنوع رنگی بالای شیشه‌ها، می‌توانید ار انواع شیشه شفاف و یا مات رنگی برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

۶- استفاده از شیشه رنگی در درب منازل:

به دلیل اینکه اولین چیزی که افراد با آن برخورد می‌کنند درب‌های هر ساختمان است، استفاده از شیشه‌های رنگی در درب های منازل کمک می‌کند تا فضای ساختمان جذاب تر به نظر برسد. اسفاده از این روش در ساختمان‌های مدرن و ویلایی بسیار کاربرد دارد.این نوع از شیشه در درب‌ها به گونه‌ایی استفاده می‌شوند که برخی از نقاط درب را شیشه تشکیل می‌دهد و از مقاومت بالایی برخوردار هستند و همچنین ظاهری زیبا به درب منزل شما می‌دهند.

۷-دیوار بین کابینتی با شیشه رنگی:

شیشه طرحدار بین کابینتی

یکی از پر کاربردترین و پرطرفدارترین به کارگیری این نوع از شیشه در دکوراسیون استفاده از آن در بین کابینت‌ها می‌باشد. که نمایی بسیار چشم نواز به دکوراسیون آشپزخانه شما می‌بخشد. برای اطلاعات در رابطه با این موضوع مقاله شیشه رنگی بین کابینتی را مطالعه بفرمائید.

در جمع بندی آخر:

به طور کلی از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی منازل و ساختمان‌ها در سبک‌های سنتی و مدرن استفاده می‌شود. از انواع شیشه‌های رنگی مدل لاکوبل می‌باشد که می‌توان از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه لاکوبل بر روی عبارت “شیشه لاکوبل” کلیک کرده و مقاله مربوط به شیشه لاکوبل و کاربرد آن را مطالعه کنید. در جمع بندی آخر از مهم ترین کاربردهای شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل  می‌توان به شیشه‌های رنگی دیوار پوش، بین کابینتی، نمای ساختمان و پنجره‌های رنگی اشاره کرد. برای سفارش هرگونه شیشه رنگی و لاکوبل با بهترین کیفیت و قیمت در خدمتتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.