دکوراسیون آشپزخانه مانند دیگر بخش‌های یک خونه بسیار مهم می‌باشد. هنگام دیزاین آشپزخانه جهت زیبایی بیشتر آن،باید به چند نکته توجه کرد که قصد داریم در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت کنیم، همراه ما باشید.

محیط آشپزخانه، به دلیل اینکه وقت زیادی را در آنجا هستیم باید طبق سلیقه خودمان دیزاین کنیم ولی جهت راحتی بیشتر و کاربردی بودن محیط بهتر است که به چند نکته نیز توجه کنیم.

 

۷ نکته مورد توجه هنگام دکوراسیون آشپزخانه

۱-محیط آشپزخانه باید مرتب، منظم و به دور از بهم ریختگی باشد:

این فضا باید به دور از بهم ریختگی و شلوغی باشد، تا هنگام کار و گذراندن وقت در آشپزخانه دچار سردرگمی و کلافگی نشوید. در واقع باید از به کار بردن وسایل غیرضروری در این محیط دوری کرد. با توجه به خصوصیات سبک دکوراسیون مدرن و یا مینیمال که استفاده از وسایل غیر ضروری در آن ممنوع می‌باشد، می‌توان گفت که این دو سبک بسیار مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه می‌باشد.

 

۲-استفاده از گیاه در دکوراسیون آشپزخانه:

تاثیر گیاه در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از گیاه در آشپزخانه یک پیشنهاد عالی می‌باشد که باعث سرزندگی و زیبایی بسیار زیادی نیز می‌شود. بهتر است که از گیاهان سبز رنگ و بدون گل در این محیط استفاده کنید. حواستان باشد در استفاده از گیاهان در محیط آشپزخانه زیاده روی نکنید.

 

۳-نورپردازی مناسب در دکوراسیون آشپزخانه:

برای دکوراسیون آشپزخانه خود، نورپردازی مناسب و زیرکانه داشته باشید. نور محیط آشپزخانه نباید کم باشد و همچنان باید بسیار پرنور و کافی باشد.

برای استفاده زیرکانه از نورپردازی هم جهت تامین نور محیط و هم زیبایی میتواند زیر لبه کابینت های بالایی را با استفاده از LED نورپردازی کنید.

با انجام این کار هم زیبایی چشم گیری به دکوراسیون آشپزخانه خود اضافه می‌کنید هم هنگام کار بر روی سطح اپن و کابینت ها نور مورد نیاز خود را تامین می‌کنید.

 

۴-دیزاین امروزی و شیک فضای بین کابینت:

شیشه بین کابینت و فضای بین کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

 

برای دیوارهای بین کابینت بالایی و پایینی باید یک دکوراسیون بسیار شیک و زیبا انتخاب کنید. به دلیل اینکه فضای زیادی از آشپزخونه را کابینت ها و دیوار بین کابینت ها تشکیل می‌دهند بهتر است که یک دکوراسیون بسیار چشم گیر انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید از شیشه های رنگی یا لاکوبل استفاده کنید. شیشه های لاکوبل و رنگی به دلیل دارا بودن خصوصیات منحصر بفرد بسیار برای این فضا مناسب می‌باشد. این خصوصیات عبارت است از : تنوع رنگی بالا، نصب آسان، مقاوم در برابر خط و خش و شکستگی ، قابلیت شستشو (که به راحتی تمیز می‌شوند).

همین طور می‌توانید از آینه برای دیزاین این فضا استفاده کنید. استفاده از آینه در این فضا باعث عمق دادن به فضا و افزایش نور محیط می‌شود.

یکی از محصولات هلدینگ مهجام شیشه تولید شیشه های رنگی و طرحدار برای فضای بین کابینت و… می‌باشد. که شما عزیزان می‌توانید با کلیک بر روی شیشه‌های رنگی تنوع محصولات را مشاهده کنید و حتی طرح مخصوص خود را سفارش دهید.

 

۵-چیدمان منظم داخل کابینت ها:

هنگام چیدمان کابینت و کمدهای آشپزخونه باید سلیقه و حوصله به خرج دهید تا بسیار با نظم و مرتب چیده شوند. این نظم و مرتب بودن وسایل باعث می‌شود هنگامی که مشغول کار و آشپزی هستید، دچار سردرگمی و کلافگی نشوید. همینطور باعث می‌شوید که وسایل مورد نیاز به راحتی در دسترس باشند.

 

۶-از دیوار های بین کابیت استفاده کاربردی داشته باشید:

عکس در مورد دکوراسیون مرتب که یکی از نکات مهم در خصوص دکوراسیون منظم است
نکته در مورد دکوراسیون

برای زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه خود می‌توانید از این فضا برای قرار دادن یک سری وسایل پر کاربرد و دکوری استفاده کنید. جهت انجام این کار   می‌توانید از شلف ها برای قرار دادن وسایلی مانند ظروف ادویه استفاده کنید.

 

۷-استفاده از میز ناهار‌خوری مناسب فضا:

میز ناهارخوری در آشپزخانه

 

اگر در آشپزخانه خود میزناهارخوری دارید سعی کنید که حتما ابعاد این میز مناسب فضای محیط باشد و باعث شلوغی و کم تر شدن فضا نشود. حواستان باشد که همیشه سطح روی میز ناهارخوری را مرتب و تمیز نگه دارید.

 

در جمع بندی آخر:

چیدمان تمام بخش های یک منزل باید با توجه به سلیقه افراد ساکن آن منزل انجام شود. ولی بهتر است که با یک سری اصول و قوانین نیز رعایت شود تا دکوراسیون بهتری داشته باشیم. چون وقت بیشتری در آشپزخانه هستیم، دکوراسیون این محیط نیز بسیار مهم می‌باشد تا در آن احساس بهتر و راحتی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.